Za Duhový most

28.12.2022 08:07

Orísek odešel do psího nebe 13. 12. 2022, ve věku těsně nedožitých čtrnácti let.

Prožil dlouhý a barevný život, procestoval kus Evropy, vylezl na vrcholy hor, zamiloval si moře i běhání po pláži, potkal zajímavé lidi, prozářil den mnohým.

Nikdy na svůj věk nevypadal, jen ke konci ho dostihly neurologické problémy, kvůli kterým přestal nést nahoře svůj vznešený ocas, začal mít slabé zadní nohy, postupně neudržel svěrače a musel nosit plenky, často padal a někdy nedokázal bez pomoci vstát.

Když se k tomu přidaly i bolesti, veterinář naznačil, že už není prakticky nic, co by mohlo vést k dlouhodobému zlepšení jeho stavu a tak jsem ho s těžkým srdcem nechala jít.

 

Ori mě naučil spoustu věcí o životě, o lidech a nejvíc o mně samotné. 

Jsem nesmírně vděčná, že mi vstoupil do života a i když to někdy bylo velmi náročné, zůstal se mnou v časech dobrých i zlých.

 

Ori podzim 2021 

Ori zima 2021

Ori podzim 2022

Orískova poslední fotka: prosinec 2022

Orísek na Hebridách čistí moře od mušlí a řas

Ori na vrcholku Ben Nevisu

Ori na pláži ve Wales

 

Co bude dál?

Upřímně, nevím. Neumím si teď představit, že bych si pořídila dalšího čtyřnohého parťáka. 

Jestli se to někdy změní, to ukáže jen čas.

Tyhle stránky ale nezavírám, i když jsem už před mnoha lety odešla z akitího, potažmo klubového světa, a už sem prakticky nic nepřispívala.

Odešla jsem, protože lidský faktor a jeho ego mi to celé dokonale znechutilo. 

Tak čistá duše, jakou je pes, by nikdy neměla být předmětem a obětí ambicí člověka, a přesto se to neustále děje bez ohledu na to, jestli ten pes má rodokmen a nebo ne.

Odejít z vod, které spíš připomínaly politickou scénu než sdružení zájemců o blaho svých svěřenců, bylo moje nejlepší rozhodnutí, a nedělám si iluze, že teď, po všech těch letech, je situace jinačí.

Proto tyto stránky zůstávají. 

Nechť slouží jako připomínka toho, že je dobré se dívat pod povrch, pátrat do hloubky a teprve poté udělat rozhodnutí.

Nejlépe takové, které je ve prospěch našich čtyřnohých parťáků.

Prožívejte s nimi každý okamžik, nebudou tady věčně.

Pes vás bude následovat třeba do horoucích pekel. Půjde tam, kam půjdete vy.

To nejmenší, co pro něj můžete udělat, je, dopřát mu šťastný psí život.

Opatrujte je.

A třeba někdy na shledanou...

 

—————

Zpět


Jazykový koutek

Slovo měsíce:

SUBARU

Čteníすばる

Kanji: 

Význam: Plejády (název souhvězdí)